najlepsze rozwiązania z branży elektronicznej

Praca na słuchawce – przydatna praca, szczególnie jeśli zaczynamy karierę zawodową

Najważniejszym wyposażeniem centrów infolinii są rzecz jasna różnego rodzaju telefoniczne centrale ip-pbx

telefon - fotografia
Autor: Thomas Quine
Źródło: http://www.flickr.com

Aktualnie jednym z bardziej popularnych obszarów zatrudnienia pracowników – i to w rozmaitym wieku, czy z różnym doświadczeniem – są oczywiście infolinie. Najwięcej tego rodzaju centrali pojawia się na obszarach, gdzie przyznawane są relatywnie niskie płace dla pracowników, bowiem nie ma co ukrywać stawka godzinowa za pracę na tak zwanej „słuchawce” nie jest duża, nawet, jeżeli w praktyce mowa o połączeniach wychodzących, a więc związanych w znacznej mierze ze sprzedażą produktów i usług.

Najważniejszym wyposażeniem tego typu centrów są oczywiście rozmaitego typu telefoniczne centrale ip-pbx, jakie w ogóle umożliwiają realizowanie tego typu pracy, pozwalając na ciągły kontakt z klientem. Wspomniana centrala telefoniczna voip jest przygotowana w odpowiedni sposób, aby pracownik mógł w każdej chwili przeprowadzić bez problemów rozmowę ze słuchaczem: podgłośnić rozmowę, wyciszyć się, czy przełączyć klienta do innego działu. Centrala telefoniczna jest zatem najważniejszym narzędziem pracy w tym przypadku, stąd też ważne jest, by funkcjonowała sprawnie i nie szwankowała, niezależnie gdzie zamierzamy się dodzwonić.

Podstawą w tego typu pracy są jednak rzecz jasna przede wszytki ludzie, którzy lubią pracę z pośrednią obsługą klienta z udziałem telefonu. Taka praca ma wiele zalet, zwłaszcza, jeśli ktoś nie lubi bezpośredniej obsługi, w której trzeba z klientem prowadzić rozmowę w cztery oczy i łatwiej w takim wypadku o zdradzenie swoich emocji. Prowadząc rozmowę z udziałem telefonu możemy skoncentrować się na danym przekazie, na tym jak zaoferować poszczególne produkty, czy też usługi, aby rzeczywiście skusić osobę po drugiej stronie słuchawki. Jest to niekiedy duża sztuka, szczególnie, kiedy w zanadrzu mamy do zaproponowania w praktyce niewiele.

Praca tego typu to dobre rozwiązanie na starcie naszej kariery zawodowej. Uczy bowiem kontaktu z klientem, opanowywania najróżniejszych emocji, jakie nie powinny mieć miejsca w trakcie tego typu relacji, uczy sztuki sprzedaży i przedstawiania rozmaitych ofert. To wszystko przyda nam się w innych pracach, jakie w przyszłości zechcemy podjąć, dlatego warto rozważyć zatrudnienie w takiej firmie (czytaj więcej).